Kabanosy w ciąży – czy można je jeść? Zdrowe a może nie?

kabanosy

Drobne przekąski między posiłkami to element codziennej diety niemal każdego. Do jednej z najpopularniejszych przegryzek nalezą kabanosy. Są one smaczne i tanie, w porównaniu z innymi tego typu produktami, nie są też przesadnie kaloryczne. Czy kabanosy nadają się jednak dla kobiet ciężarnych? Jakie przekąski są dla przyszłej mamy dozwolone, a jakich powinna unikać? Czy kabanosy w ciąży można jeść, czy lepiej sobie odmówić?

Kabanosy – czy są zdrowe? Właściwości odżywcze

Pytanie numer jeden, które zadają sobie ciężarne przed sięgnięciem po kabanosy, to czy są one zdrowe. Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Z jednej strony kabanosy z dobrej jakości mięsa i wędzone we właściwy sposób z pewnością nie są niebezpieczne dla organizmu. Ciężko je jednak nazwać zdrowymi. Dlaczego? Zdrowe produkty, to takie, które zawierają witaminy, minerały, pierwiastki i inne wartościowe składniki. Kabanosy nie mają zbyt wiele wartości odżywczych. Dostarczają jednak kalorii, tłuszczu oraz białka, więc w przeciwieństwie do chipsów, czy paluszków nie są całkowicie bezwartościowe. W takim razie czy można jeść kabanosy w ciąży?

Czy można jeść kabanosy w ciąży?

Pilnowanie diety i codziennego menu to podstawa po zajściu w ciążę. Ciężarna musi dbać o dobrą formę swojego organizmu oraz pamiętać, że to, co spożywa ona, dostaje się też do organizmu malucha. Czy jest to jednak związane z ciągłymi wyrzeczeniami i odmawianiem sobie każdej pokusy? Jak wygląda sytuacja, jeśli chodzi o kabanosy w ciąży?

Drobne przekąski między posiłkami, podczas oglądania filmów i seriali to element codzienności wielu kobiet. Kabanosy są popularne z wielu względów. Przede wszystkim są one bardzo smaczne i niedrogie. W porównaniu z chipsami, czy orzeszkami nie są też bardzo kaloryczne. Jednak, czy są bezpieczne dla ciężarnych? Kabanosy w ciąży oczywiście można jeść. Jeśli pochodzą one od sprawdzonych firm i zawierają dobrej jakości mięso, to znajdują się one na liście produktów dozwolonych dla ciężarnych.

kobieta z brzuchem ciazowym

Kabanosy a karmienie piersią

Mamy, które decydują się na karmienie piersią, po porodzie muszą nadal uważać na to, co spożywają. Używki oraz pewne grupy produktów spożywczych wciąż są zakazane. Co z kabanosami? Czy ich spożywanie podczas karmienia nie szkodzi maluchowi? Kabanosy są bezpieczne nie tylko w ciąży, ale też podczas karmienia piersią. Produkty wędzone w odpowiedni sposób z pewnością nie zawierają nic, co mogłoby szkodzić maleństwu.

Czy kabanosy mogą zaszkodzić?

Zaszkodzić może tak naprawdę wszystko. Nawet najzdrowsze produkty mogą obrócić się przeciwko nam, jeśli będziemy jeść je w nadmiarze. Dieta powinna być urozmaicona, tylko wtedy zaspokajane jest zapotrzebowanie organizmu na wszystko, co jest mu niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Opierając swoje menu na zaledwie kilku ulubionych potrawach i produktach, narażamy się na niedobory, które niosą groźne konsekwencje dla zdrowia. Jeśli kabanosy stanowią przekąskę między pełnowartościowymi posiłkami, to można je jeść bez wyrzutów. Jednak, jeśli przekąska ta jest zjadana zamiast posiłku, to faktycznie nie jest to nic dobrego. Kiedy jeszcze kabanosy mogą zaszkodzić?

Zanim sięgniemy po kabanosy, warto uważnie przeczytać ich skład. Jeśli produkt składa się głównie z mięsa oddzielanego mechanicznie, a na liście składników znajdują się też konserwanty w dużej ilości oraz barwniki i azotyn sodu, to lepiej takie kabanosy zostawić na sklepowej półce. Bezpieczne dla zdrowia są wyłącznie kabanosy z dobrym składem, nadal jednak warto pamiętać o umiarze oraz o tym, że dieta powinna opierać się na produktach jak najmniej przetworzonych.

kabanosy na drewnianej desce

Podsumowanie – czy warto jeść kabanosy w ciąży?

Kabanosy nie należą do produktów niezdrowych, ponieważ nie zawierają one substancji szkodliwych. Oczywiście mowa tu o kabanosach z dobrym składem. Czy warto je w takim razie jeść w ciąży? Jeśli przyszła mama lubi takie przekąski, może sobie na nie śmiało pozwolić, o ile jej dieta na co dzień jest odpowiednio zbilansowana oraz zróżnicowana.