Borówki a karmienie piersią – czy karmiąca mama może je jeść?

kobieta z miska borowek

Owoce to ważny element zbilansowanej diety. W menu karmiącej mamy powinny gościć, jak najczęściej. Niestety nie każdy rodzaj owoców jest podczas laktacji wskazany. Niektóre z nich mogą wywoływać u malucha reakcje alergiczne. Do popularnych owoców sezonowych należą borówki. Leśnymi można cieszyć się jedynie w miesiącach letnich, amerykańskie jednak dostępne są przez cały rok. Zanim po nie sięgniemy, warto jednak zastanowić się, czy borówki podczas karmienia piersią są bezpieczne dla mamy i karmionego malucha?

Czy podczas karmienia piersią można jeść borówki amerykańskie?

Borówki amerykańskie cieszą się sporą popularnością ze względu na to, że są smaczne i łatwo dostępne. Owoce pasują do wypieków i różnego typu deserów. Dodatkową zaletą borówek jest ich niska kaloryczność, która sprawia, że można jeść je do woli podczas diet redukcyjnych. Dodane do płatków śniadaniowych podnoszą ich wartość odżywczą i sprawiają, że posiłek jest zdrowszy. Niektóre mamy karmiące naturalnie, często jednak zastanawiają się, czy borówki amerykańskie a karmienie piersią na pewno są dobrym wyborem.

Podczas laktacji bez obaw można sięgać po borówki amerykańskie. Owoce te rzadko wywołują negatywne reakcje u dziecka. Warto jednak pamiętać o dokładnym umyciu borówek przed spożyciem, by usunąć z nich zanieczyszczenia i środki do ochrony przed szkodnikami. Oczywiście czasami zdarza się, że reakcja uczuleniowa u malucha jednak wystąpi po spożyciu borówek. Każdy owoc może być alergenem. W takim wypadku należy natychmiast odstawić borówki.

kobieta karmi dziecko piersia

Wpływ borówek na zdrowie karmiącej mamy

Właściwe odżywianie podczas karmienia piersią jest ważne nie tylko ze względu na pokarm, który powinien być jak najbardziej wartościowy dla maluszka. Podczas laktacji należy szczególnie dbać o zdrowie. Przeziębienia, czy inne choroby sezonowe mogą utrudniać opiekę nad dzieckiem, ponadto w trakcie karmienia piersią niektóre leki i domowe sposoby są niewskazane, przez co trudniej wrócić do zdrowia. Odpowiednia dieta oparta na świeżych warzywach i owocach ma bardzo pozytywny wpływ na odporność. Miłośniczki borówek amerykańskich powinny jadać je podczas karmienia, jak najczęściej. Owoce te są smaczne i zdrowe, a przy tym bezpieczne dla dziecka. Borówki a karmienie piersią to same korzyści zdrowotne. Dlaczego warto je jeść podczas laktacji?

Borówki są źródłem wielu cennych dla zdrowia składników odżywczych. Regularne jadanie borówek może przynieść znaczną poprawę zdrowia i samopoczucia. Ponadto borówki a karmienie piersią to także lepsza jakość pokarmu. Owoce wpływaj na zdrowie również długofalowo, chroniąc przed wieloma chorobami, w tym nowotworowymi. Wszystko dzięki antyoksydacyjnym właściwościom borówek, które dodatkowo wspierają także pracę wątroby i zmniejszają ryzyko pojawienia się marskości. Jak jeszcze te owoce wpływają na zdrowie?

Borówki pomagają uzupełnić niedobory witamin i minerałów w organizmie, co zazwyczaj skutkuje natychmiastową poprawą samopoczucia. Owoce bardzo dobrze działają także na zmysł wzroku oraz na mózg, poprawiając pamięć i koncentrację. Jedząc codziennie borówki, możemy zadbać również o urodę, ponieważ owoce te dzięki wysokiej zawartości niacyny, witaminy A, oraz witaminy E spowalniają proces starzenia się organizmu oraz poprawiają wygląd skóry, a także stan włosów i paznokci.

Borówki w diecie karmiącej mamy  mogą gościć, jak najczęściej ponieważ nie są one zbyt kaloryczne. Owoce można jeść w dowolnej ilości bez obaw o nadmierne przytycie. Trochę inaczej wygląda sytuacja, jeśli chodzi o przetwory z borówek, wprawdzie można je jeść, jednak należy zachowywać ostrożność.

garsc borowek

Czy przetwory z borówkami również są bezpieczne?

Borówki świeże podczas karmienia można jeść bez żadnych ograniczeń, jednak przy przetworach lepiej zachować ostrożność. Oczywiście pierogi z borówkami a karmienie piersią nie są zabronione. Przetwory jednak mogą przyczyniać się do nadmiernego tycia. Kupując w sklepach dżemy lub soki warto uważnie czytać składy i unikać takich, które zawierają nadmierną ilość cukru czy innych, sztucznych polepszaczy smaku.