Zdrowe słodycze dla dzieci – jakie przekąski kupować? 20 propozycji

dziecko ze zdrowymi ciastkami

Każdy rodzic wie doskonale, jak wielką rolę odgrywa prawidłowe żywienie dzieci. Jest niezbędne dla ich rozwoju oraz zdrowia. Niestety, maluchy często domagają się słodkich przekąsek a nam ciężko odmówić jest podania im batonika czy czekolady. Czy jednak musi tak być? Okazuje się, że niekoniecznie. Zdrowe słodycze dla dzieci to doskonała alternatywa, dzięki której możesz sprawić swojemu dziecku przyjemność a jednocześnie nie obawiać się, że szkodzisz jego zdrowiu. Przygotowaliśmy listę, na której znajdziesz zdrowe przekąski dla dzieci. Z pewnością znajdziesz na niej propozycje, które przypadną do gustu twojemu dziecku.

Zdrowe słodycze – dlaczego warto zastąpić nimi te zwykłe?

W teorii wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że należy ograniczać spożycie słodyczy przez najmłodszych. Często jednak nie do końca wiemy, dlaczego warto postawić na zdrowe przekąski dla dzieci. Spróbujmy więc odpowiedzieć na to pytanie. Przede wszystkim słodycze dostępne w sklepach takie jak cukierki, batony, żelki czy ciastka obciążają organizm dziecka. Nadmiar cukru może prowadzić do otyłości oraz przyczynia się do rozwoju próchnicy. Co więcej, w produktach tych znajdziemy również syntetyczne dodatki, barwniki czy konserwanty, które również nie są potrzebne rozwijającemu się organizmowi dziecka. Zdrowe słodycze mogą zaś być cennym źródłem składników odżywczych, witamin i minerałów. Często zawierają również błonnik, który wspomaga pracę układu pokarmowego oraz zapewniają uczucie sytości na dłuższy czas.

zdrowe ciastko z owocami

20 propozycji zdrowych słodyczy dla dzieci

Wiemy już dlaczego warto sięgać po zdrowe słodycze dla dzieci. Jakie jednak produkty wybierać? Co podawać dziecku, które domaga się przekąski? Poniżej znajdziesz listę 20 propozycji, z której z pewnością wybierzesz coś dla swojej pociechy.

  1. Jogurt naturalny z owocami – idealna propozycja na zdrowa przekąskę. Owoce sprawią, że jogurt będzie miał słodki smak.
  2. Batoniki zbożowe- świetna alternatywa dla tradycyjnych batonów, wyróżnia je mniejsza zawartość cukru oraz spora dawka błonnika. Zanim zakupisz produkt warto sprawdzić jego smak.
  3. Wafle ryżowe i chrupki kukurydziane – pyszna i lekka przekąska bez sztucznych dodatków. Wybieraj produkty naturalne, bez syntetycznych dodatków.
  4. Żelki bez zawartości cukru – np. Snail Bob, stworzone z soków owocowych.
  5. Owocowe musy w tubkach – wybieraj te bez cukru i dodatków.
  6. Żelki z ksylitolem – to doskonała alternatywa dla cukru.
  7. Cukierki z ksylitolem – ich oferta jest coraz szersza.
  8. Batony proteinowe – doskonałe źródło energii dla aktywnego malucha.
  9. Suszona wołowina w postaci chipsów – doskonałe źródło białka, pyszny smak. Idealne gdy dziecko ma ochotę na słoną przekąskę.
  10. Paluszki orkiszowe – świetna alternatywa dla tradycyjnych paluszków, nie zawierają syntetycznych dodatków.
  11. Orzechy – pyszna przekąska będąca jednocześnie źródłem dobrych tłuszczów oraz białka.
  12. Naturalne lody owocowe – przygotowane z soków owocowych bez dodatku cukru.
  13. Owsianki w tubkach – idealne na spacer lub wizytę na placu zabaw. Często dostępne w wielu owocowych smakach.
  14. Chipsy jabłkowe – cienkie plasterki suszonego jabłka to idealna alternatywa dla słodyczy.
  15. Wafelki z cukrem kokosowym – ciekawa alternatywa dla tradycyjnych wafelków pozbawiona syntetycznych dodatków i dużej ilości cukru.
  16. Ryż preparowany z ksylitolem – kultowa przekąska w nowej, mniej kalorycznej formie.
  17. Chrupki z soczewicy – dobre źródło białka, mniejsza ilość kalorii.
  18. Frytki z batatów – będą jeszcze zdrowsze gdy upieczesz je w piekarniku lub beztłuszczowej frytkownicy.
  19. Liofilizowane owoce – moc witamin podana w ciekawej, niecodziennej dla malucha formie będzie atrakcyjną propozycją.
  20. Owocowe szaszłyki – świeże sezonowe owoce to doskonałe źródło witamin, które jednocześnie przepysznie smakuje. Nadaj im ciekawą formę np. szaszłyków, by dziecko chętniej po nie sięgało.
Przeczytaj również  Pieluchy tetrowe, bambusowe, muślinowe czy flanelowe? Porównanie rodzajów pieluszek

zdrowe lody z owocami

Czy pilnować dziecka, aby nie jadło niezdrowych przekąsek?

Wiesz już dlaczego warto postawić na zdrowe słodycze dla dzieci i czym zastąpić przetworzone, pełne cukru produkty. Nie da się jednak ukryć, że twoje dziecko nadal pozostaje narażone na pokusy. Widząc rówieśników, którzy jedzą niezdrowe słodycze oraz atrakcyjne opakowania na produktach sklepowych może mimo wszystko po nie sięgać np. w czasie pobytu w szkole lub u kolegów. Czy warto pilnować dziecka by nie jadło niezdrowych przekąsek? Odpowiedź na to pytanie zawiera się z znanym powiedzeniu, mówiącym o tym, że zakazany owoc smakuje najbardziej. Im bardziej będziesz pilnować swoje dziecko, tym większą chęć na niezdrowe przekąski będzie miało. O wiele ważniejsza jest więc edukacja – prowadź rozmowy na temat zdrowego odżywiania, zadbaj by dziecko wiedziało, dlaczego nie warto spożywać pewnych produktów. Możesz również zgodzić się na pewne ustępstwa np. robienie raz na jakiś czas “dnia słodyczy” kiedy cała rodzina może sięgnąć po coś słodkiego, co niekoniecznie jest zdrowe. Pamiętaj również, że dzieci uczą się przez obserwację, jeśli nie chcesz by sięgało po słodycze, sama również zadbaj o to, by tego nie robić.