Śniadaniówka dla dzieci – co do niej włożyć? 20 propozycji na zdrowe drugie śniadanie

sniadaniowka dla dzieci

Każdy rodzic doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, szczególnie dla dzieci. To właśnie od porannego posiłku zależy energia i koncentracja przez resztę dnia. Jednak przygotowanie zdrowej i smacznej śniadaniówki dla dzieci może być niekiedy wyzwaniem dla rodziców. Dlatego też przygotowaliśmy krótki poradnik, w którym znajdziesz 20 propozycji na zdrowe drugie śniadanie. Z pewnością wybierzesz z nich te, które przypadną do gustu twojemu dziecku.

Śniadanie dziecka – dlaczego jest tak istotne?

Z pewnością niejednokrotnie słyszałeś, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem, szczególnie w przypadku najmłodszych. Czy jednak wiesz dlaczego jest tak istotne? Śpieszymy z odpowiedzią. Zarówno pierwsze, jak i drugie śniadanie to posiłki, które mają na celu zapewnienie energii dziecku przez cały dzień. Powinno dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych takich jak białko, węglowodany, witaminy i minerały, które wspierają rozwój mózgu i wzrost dziecka. Dzieci, które regularnie spożywają zdrowe śniadanie, mają większą szansę na utrzymanie prawidłowej wagi, poprawę koncentracji i lepszą wydolność fizyczną. Warto wspomnieć również o tym, że regularne spożywanie śniadania wpływa również pozytywnie na nawyki żywieniowe, ucząc dziecko zdrowych wyborów żywieniowych od najmłodszych lat.

pudelko sniadaniowe

Co włożyć do śniadaniówki dla dziecka? 20 zdrowych propozycji

Wiemy już, że wartościowe śniadanie jest niezwykle ważne, co jednak włożyć do śniadaniówki naszych dzieci, by posiłek rzeczywiście takich był? Oto nasze propozycje:

  1. Świeże warzywa pocięte w słupki – papryka, marchewka, ogórek czy rzodkiewki to zdrowe przekąski, po które można sięgnąć w każdej chwili.
  2. Jajecznica z warzywami takimi jak szpinak, papryka czy pomidory – sycąca i pełna składników odżywczych.
  3. Owoce i jogurt naturalny – owoce są bogate w witaminy i błonnik, a jogurt naturalny dostarcza cennego białka i probiotyków.
  4. Placki owsiane z musem owocowym – zdrowa alternatywa dla tradycyjnych słodkich placków.
  5. Chrupiące warzywa z hummusem czyli pastą z ciecierzycy, która jest bogata w białko i błonnik.
  6. Kolorowa sałatka owocowa – wykorzystaj różnorodne owoce, takie jak winogrona, ananasy, kiwi, maliny i truskawki.
  7. Mini kanapki z awokado – awokado to źródło zdrowych tłuszczów i składników odżywczych.
  8. Smoothie ze szpinakiem, bananem, jogurtem naturalnym i odrobiną miodu – pyszny i zdrowy kolorowy napój.
  9. Pieczywo razowe z masłem orzechowym – smaczna przekąska, która dostarcza energii i składników odżywczych.
  10. Bułeczki z jajkiem i szynką – zdrowa i sycąca przekąska na śniadanie. Postaw na bułeczki wieloziarniste.
  11. Omlet warzywny – do jajek dodaj ulubione warzywa takie jak brokuły, papryka, cebula czy szpinak.
  12. Mus jabłkowy z chrupiącymi płatkami – możesz podawać go z płatkami owsianymi, kukurydzianymi lub ryżowymi i szczyptą cynamonu.
  13. Kanapki z pastą z tuńczyka – to doskonałe źródło białka i kwasów omega-3.
  14. Bułka wieloziarnista z serem i warzywami – możesz użyć różnych rodzajów sera, takich jak żółty, ser feta czy mozzarella. Dodaj plasterki pomidora, ogórka i liście sałaty
  15. Zapiekanka z warzywami i ryżem – na dnie naczynia ułóż ulubione warzywa takie jak cebula, brokuł, papryka czy cukinia  raz ugotowany ryż, potrzyj ser i zapiecz.
  16. Placuszki ziemniaczane z jogurtem – owocowym lub naturalnym i posiekanymi ziołami.
  17. Tosty z awokado i jajkiem sadzonym – doskonałe połączenie połączenie zdrowych tłuszczów i białka.
  18. Sałatka z kurczakiem i makaronem – użyj gotowanego kurczaka, makaronu pełnoziarnistego, mieszanki sałat, pomidora i ogórka. Dodaj ulubiony sos sałatkowy.
  19. Smoothie z warzyw i owoców – użyj szpinaku, marchewki, bananów, jabłek i pomarańczy. Dodaj jogurt naturalny i trochę miodu aby napój miał jeszcze lepszy smak.
  20. Kanapki z pastą z fasoli – namocz i ugotuj fasolę, dodaj odrobinę soli i przypraw, zblenduj. To zdrowa alternatywa dla tradycyjnych past kanapkowych. Na kanapki możesz położyć dodatkowo warzywa np. plastry pomidora.
Przeczytaj również  Jak uczyć dzieci świadomego korzystania z mediów społecznościowych?

zdrowe sniadanie dla dziecka

Dlaczego trzeba dbać o zdrowe żywienie dziecka?

Dbałość o zdrowe żywienie dziecka jest niezwykle istotna z kilku powodów. Przede wszystkim jeśli zatroszczymy się o to, możemy mieć pewność, że nasze starania zaprocentują w przyszłości. Nawyki żywieniowe, które towarzyszą nam nieraz przez całe życie kształtują się bowiem w ciągu pierwszych lat życia dziecka.

Ponadto dbając o zdrowe żywienie dziecka, wspieramy jego prawidłową wagę i zapobiegamy nadwadze lub otyłości. Zbyt duża ilość niezdrowych przekąsek, słodyczy i żywności wysokokalorycznej może prowadzić do wystąpienia problemów zdrowotnych, takich jak cukrzyca typu 2 czy choroby serca. Nie sposób nie wspomnieć również o tym, że zdrowe żywienie ma również pozytywny wpływ na rozwój mózgu i funkcjonowanie układu nerwowego dziecka oraz jest niezbędne dla prawidłowego rozwoju fizycznego. Zdrowe żywienie wpływa bowiem na ogólną kondycję fizyczną dziecka, zapewniając mu energię do aktywności fizycznej i wspierając rozwój mięśni i kości.