Chociaż może się to wydawać męczące i nieco nudne, gdy nauczyciel nalega na konkretny temat podczas lekcji angielskiego, prawda jest taka, że za powiedzeniem „Praktyka czyni mistrza” kryje się poważny powód. Czy wiesz, że podczas nauki drugiego języka w mózgu zachodzą fizyczne zmiany? Oznacza to, że mózg tworzy nowe ścieżki neuronowe do przetwarzania i przechowywania informacji w nowym języku. Dzieje się to poprzez jedną z najważniejszych strategii nauki języka – powtarzanie.
Możesz być sceptyczny! Naukowcy odkryli jednak, że te nowe ścieżki neuronowe stają się coraz silniejsze, im częściej powtarzana jest nowa koncepcja. W ten sam sposób, jeśli nowy pomysł nie jest wzmacniany, ścieżki neuronowe z czasem stają się słabsze. Innymi słowy, gdy uczniowie wielokrotnie ćwiczą nowe koncepcje, ich mózgi mogą budować silne ścieżki neuronowe, które pomagają im uczyć się i zapamiętywać bardziej efektywnie, zarówno teraz, jak i w późniejszym życiu! Czynności powtarzania, takie jak ćwiczenia wiertnicze, można ćwiczyć na wiele sposobów. Niektóre z nich obejmują prowadzenie rozmów, naukę i śpiewanie piosenek, czytanie i opowiadanie historii w nowym języku – podobnie jak w szkole angielskiego online Novakid.
Ta platforma edukacyjna korzysta z programu nauczania opartego na grywalizacji i koncentruje się na indywidualnych cechach młodych uczniów. W ten sposób każda 25-minutowa lekcja zamienia się w niezapomnianą przygodę, w której uwaga jest zmaksymalizowana, aby ukończyć misje i rozwinąć umiejętności językowe. Novakid łączy gry z metodami nauczania, aby uczynić naukę bardziej efektywną i angażującą, opracowując różne poziomy, aby zademonstrować postępy uczniów. Oczywiście są one zgodne z typowymi etapami nauki języka obcego dla dzieci (A1, A2, A2+, B1).
Powtarzanie i pewność siebie, ściśle ze sobą powiązane
Innym powodem, dla którego powtarzanie jest ważne, jest to, że zwiększa pewność siebie uczniów, a pewność siebie jest bardzo ważna podczas nauki nowego języka! Osoby uczące się drugiego języka czasami zmagają się z pewnością siebie, ponieważ nie zawsze mają okazję ćwiczyć posługiwanie się językiem, którego uczą się w szkole. Uczniowie często mówią, że rozumieją angielski, słuchając rodzimych lub płynnych użytkowników języka, ale zamierają, gdy sami muszą coś powiedzieć.
Jak więc uczeń może czuć się zdolny do zrobienia czegoś, czego wcześniej nie robił lub nie miał okazji często ćwiczyć? Mogą łatwo poczuć się przytłoczeni czymś takim jak użycie nowej struktury gramatycznej po raz pierwszy podczas rozmowy poza klasą.
Właśnie dlatego szkoły angielskiego online, jak Novakid, w których każde dziecko czuje swobodnie i dobrze się, stosują w klasach strategię częstego przypominania. Częste przypominanie angażuje uczniów w działania oparte na powtarzaniu, podczas których rewidują poprzednią wiedzę wraz z nauką nowych pojęć. Strategia ta pomaga im poczuć się pewnymi siebie i zdolnymi, ponieważ mogą wykorzystać własną wiedzę, aby poszerzyć swoją wiedzę na każdej lekcji.
Wpływ na rozwój słownictwa
Nie można pominąć znaczenia powtarzania w nauce i utrwalaniu słownictwa. Jak elokwentnie ujął to językoznawca David Wilkins: „Bez gramatyki niewiele można przekazać, bez słownictwa nic nie można przekazać”. Uczniowie powinni zazwyczaj mieć dostęp do dwóch rodzajów słownictwa podczas nauki języka obcego: aktywnego i pasywnego. Słownictwo aktywne to słowa, które rozumieją i używają do komunikacji. Słownictwo pasywne to słowa, które również rozumieją, ale jeszcze ich nie używają.
Interesująca część? Badania pokazują, że typowy uczeń 4 klasy szkoły podstawowej uczącego się drugiego języka ma o 27% mniej słownictwa aktywnego niż pasywnego. Zasadniczo oznacza to, że mają więcej słownictwa niż wiedzą, jak z niego korzystać, gdy próbują mówić niezależnie. Powtarzanie przydaje się po raz kolejny przy równoważeniu słownictwa aktywnego i pasywnego w nauce drugiego języka. Jest to świetne narzędzie do zmniejszenia luki między słownictwem aktywnym i pasywnym oraz umożliwienia uczniom swobodnego wyrażania się przy użyciu różnorodnego słownictwa.
W rzeczywistości powtarzanie jest jedną z najstarszych i najczęściej stosowanych strategii nauki języka – i to z bardzo dobrego powodu – działa! Poprzez powtarzanie, uczniowie zaczynają rozumieć i używać języka z pewnością siebie i płynnością. Novakid nadaje temu etapowi nauki atmosferę zabawy, integrując wirtualny system nagród i kilka dodatkowych działań, które różnią się od tych w tradycyjnym systemie. Tak więc za każdy sukces otrzymuje się gwiazdki jako nagrodę, a dodatkowe zadania związane z przyswajaniem informacji przybierają formę mini-gier, które zwiększają zaangażowanie i determinację.
Pomóż swojemu dziecku odkryć ekscytujący świat języka i umów się na całkowicie darmową lekcję próbną online już teraz! Przejdź do rejestracji na bezpłatna lekcję w Nowakid->
Artykuł sponsorowany.
Lekarz pediatra i mama trójki dzieci. Chętnie dzielę się poradami o wychowaniu dzieci, ciąży i karmieniu piersią. Jestem tutaj, żeby dbać o Wasze pociechy!